Technika

CAS 32/9000/0 – S3R (Tatra 815)

Tato CAS = cisternová automobilová stříkačka je speciální vozidlo uzpůsobené k zásahu při hašení požárů i v místech s nedostatkem vody. Přepraví požární družstvo 1 + 3 (velitel + 3 hasiči). Řadí se mezi těžké cisterny určené k zásahu vodou i pěnou. Lze ji úspěšně použít jak v běžné hasičské činnosti, tak všude tam, kde je vysoké riziko požárního nebezpečí s potřebou velkého množství hasebních látek. Velký obsah nádrže na vodu o objemu 9 000 litrů ji řadí mezi velkokapacitní cisterny. Čerpací zařízení s výkonem 3200 l/min, je vybaveno pneumatickým ovládáním, které je předpokladem k rychlé likvidace požárů i při těžkých podmínkách. Podvozek je třínápravový se stálým pohonem zadních náprav a zapínatelným pohonem přední nápravy. Motor je vznětový, vzduchem chlazený dvanáctiválec do „V“ o výkonu 235 kW spojený se synchronizovanou převodovkou s 10 stupni vpřed a 2 vzad.

Technické údaje

Výrobce podvozku: TATRA a.s. Kopřivnice, rok výroby 1990
Nástavba: THT s.r.o., Polička
Délka automobilu: 8 510 mm
Šířka automobilu: 2 550 mm
Výška automobilu: 3 350 mm
Celková hmotnost: 22 500 kg
Maximální dovolená rychlost: 100 km/hod

CAS byla získána v roce 2008 bezúplatným převodem od HZS Říčany.

VYA Tatra 815 VT 8×8

Vyprošťovací automobil vychází z vojenského tahače Tatra 815 VT 8×8. Při překonávání těžkého terénu je možné v průběhu jízdy měnit přetlak v pneumatikách. Má zabudované tažné zařízení (možnost tažení přívěsu až do hmotnosti 70 tun), přídavné zařízení na práci se sněhovým pluhem a s buldozerovou radlicí. Na vytahování automobilů je v zadní části vybaven navíjákem s 85 metry ocelového lana o průměru 23,6 mm, tažná síla činí 117,7 kN.

Má čtyřdveřovou kabinu (1+5 osob), v její střední části jsou v protisměru umístěné další dvě sedadla, které je možné rozložit na provizorní lůžkovou úpravu. Provizorní lůžko je možno zavěsit nad přední sedadla. Rošt valníkové plošiny je přizpůsobený na upevnění stálé zátěže potřebné na tahání těžkých přívěsů.

Podvozek je čtyřnápravový, s redukcemi v kolech. Motor je vznětový, vícepalivový, vzduchem chlazený dvanáctiválec do „V“ o výkonu 265 kW spojený se synchronizovanou převodovkou s 10 stupni vpřed a 2 vzad.

Technické údaje

Výrobce podvozku: TATRA a.s. Kopřivnice, rok výroby 1995
Délka automobilu: 9 340 mm
Šířka automobilu: 2 550 mm
Výška automobilu: 3 550 mm
Celková hmotnost: 25 700 kg
Maximální dovolená rychlost: 80 km / hod

Vozidlo bylo získáno v roce 2011 bezúplatným převodem od Armády České republiky.

Dopravní automobil Ford Transit DA 12 – L1Z

Dopravní automobil Ford Transit slouží k dopravě hasičů (1+8) na místo zásahu, popř. členů SDH na různé soutěže v požárním sportu. Vozidlo disponuje tažným zařízením, které slouží k připojení přívěsu.

Podvozek je dvounápravový. Motor je vznětový, vodou chlazený čtyřválec o výkonu 85 kW spojený se synchronizovanou převodovkou s 6 stupni vpřed a 1 vzad.

Technické údaje

Výrobce podvozku: Ford Werke GMBH Köln, SRN, rok výroby 2010
Délka automobilu: 5 782 mm
Šířka automobilu: 1 974 mm
Výška automobilu: 2 525 mm
Celková hmotnost: 3 000 / 5 200 kg
Maximální dovolená rychlost: 155 km / hod

Starší vozidlo bylo pořízeno Obcí Doubek v roce 2014 za přispění účelové dotace z rozpočtu Středočeského kraje.